Autor stránek

Zde může být text o autorovi
Alta Pusteria

KS Boni discipuli-občanské sdružení:

IČO 22868721            Číslo účtu 237691954/0300

Komorní sbor Boni discipuli opět sklízel úspěchy
            aneb jsme z RepubblicaCeca, tak kdo je víc?

Nemálo hodin strávených na zkouškách, nemálo pokárání, ale i pochválení, nemálo sboru věnovaného času i nemálo dní, kdy musel každý zpěvák  upřednostnit tvrdou práci, která se často jeví jako zábava, nad rodinou, nad povalováním se doma, nebo nad volným víkendem u vody. Pro některé jsme hlupáci, kteří jen ztrácejí čas, my však víme, že celý rok práce nám bohatě vynahradí jeden potlesk, jedno pousmální na obličeji našeho diváka, nebo plánovaný festival v Itálii, kde zažijeme za týden to, co mnozí za rok. A tak to všechno začalo.
 Dne 24.6. vyrážíme opět světu ukázat, že i sbor z malé země dokáže pod vedením skvělého člověka strhnout publikum celého světa a nechat za sebou jen němě zírající tváře.
    Villabassa, Brunico, Dobbiaco, to jsou jen některá města, kde Boni discipuli, neboli Dobří žáci či dobří učedníci, zazářili. Ihned po příjezdu a ubytování v nádherném hotelu vyrážíme na náš první zdejší koncert, a to do  města San Candido, později i na jeho náměstí, kde s písní „Jede, jede sedlák" sklízíme velký úspěch. Konkurovat nám může snad jen sbor z Kanady, který do boje nasadí velmi silnou zbraň- známou píseň z filmu Lví král „In the jungle" .
    Dalšího dne dopoledne si užíváme zaslouženého odpočinku. Tedy aspoň někteří. Mnozí se rozhodnou dvě hodiny pod teplou peřinou vyměnit za nádhernou procházku kolem místního jezera Lago di Braies. Odpoledne je ale už zasvěcené obvyklému programu, tedy nejprve krátké zkoušce a dalším koncertům v městech Brunico či Villabasa. Akustika v sálu je dokonce mnohem lepší než  v místnosti, kde jsme zpívali první den, a tak i výkony se stále zlepšují. Především píseň Quarda che passa a její refrém ,,bela bimba, bela bimba" se stává jakýmsi symbolem našeho sboru. Není tedy divu, že přítomný sbor z Izraele si nás oblíbí natolik, že jeho členové nás přicházejí podpořit i na náš večerní koncert na náměstí, kde sice oni vůbec nezpívají, zato při našem vystoupení si hlasitě vyžadují právě píseň Quarda. Dochází i na oprášení angličtiny a výměně fotek, či informací jako je odpověď na otázku, kde vůbec Brno leži.
    Předposlední den má program opravdu nabitý. A tak po snídani v hotelu - kolem osmé hodiny- se náš oblíbený stříbrný autobus řítí tentokrát do města Dobbiacco, do nádherného sálu, kde zazářil italský mužský sbor s písní Elvíra, jejíž melodie zní mnohým z nás ještě doteď v uších. Také početný ruský sbor v čele se stylovou dirigentkou v dlouhé, černé robě se vrývá hluboko do naší paměti , a to i díky dalšímu koncertu na Monguelfo castle, tedy na hradě, kde máme možnost si s tímto profesionálním sborem zazpívat společnou píseň Ščedryk! Na závěr celého dne je naplánovaný průvod v San Candidu, a tak se bez obědu  přesouváme do centra tohoto nádherného města. Po bohatých zkušenostech nejen ze soutěží, ale především právě z festivalů dobře víme, že na těchto průvodech nesmí chybět vlajky. Znovu tedy na sebe upozorníme. Máme největší počet vlajek od nejmenších až po obrovské. Není divů, že právě na Boni disipuli se zaměřují kamery a fotoaparáty kolemjdoucích. Zde se poprvé setkáváme s ostatními českými soubory např. z Prahy, Svitav nebo Ústí nad Labem. Následuje společné zpívání všech sborů současně. Písně jako je Nabucco či Ave verum corpus zná asi každý.
             A konečně se také vracíme zpátky do hotelů.
    Všechno jednou začíná, všechno jednou končí. Ještě večer skládáme do tašek, se slzou v oku, nejen společné úbory, ale i veškeré oblečení a harampádí. Další den nás už jen čeká uzavření celého festivalu a není tedy divů, že když pořadatelé předávají sboru certifikát a do mikrofonu vysloví to zázračné slovní spojení ,,Boni dičipuli- Republika Ceca" začneme mohutně jásat, co nám hlasivky dovolí. Ani Izraelci na nás nezapomněli a přejí krásný let domů .
    Pak už jde vše ráz na ráz.  Menší zastávka na bobové dráze, na jídlo a odpočinek a než se nadějeme stříbrný autobus spolu s úžasnou nově vytvořenou partou na palubě právě přistává.
Pár čísel na závěr. Festivalu Alta Pusteria (italské Dolomity) se zúčastnilo v  77 sborech přes 3000 zpěváků ze 21 zemí, nejvíce sborů vyslaly Itálie(32), Izrael a Česká republika(6). Sbory z nejvzdálenějších míst : Afrika (Johannesburg), Venezuela, Rusko…

Anna Holyszewská

Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Zápatí stránek
Name
Comment
Or visit this link or this one